saraaix.blogg.se

Välkommen hit och följ mig under min tid i sköna Aix-en-Provence! :)

La Ciotat

Publicerad 2016-04-25 10:00:45 i Allmänt, Resor, bilder,

I lördags hängde jag med på en excursion till La Ciotat, ett område vid Medelhavet. Vi åkte också båt bland des calanques de Cassis, vilket är typ speciella vikar vid Medelhavets kust. Det var en spännande båttur, haha; det blåste på rejält och man fick riktig Lisebergskänsla, som om man åkte en bergochdalbana :P och så var det väldigt vackert med, såklart ;) 



Träffade på en rysk tjej (hon hette Anastasia, såklart :D). Hängde med henne under dagen :)









Förra veckan har jag för mig att jag pratade om att det kändes som att åka upp för höga berget i Bamse... Men det var ingenting jämfört denna bussresan. Haha :D

Ger er en liten cliff-hanger. ;)
To be continued!


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Skrutt

Publicerad 2016-04-25 10:31:59

I vilket land är ni? :)

Svar: Vi är i södra Frankrike :)
Sara Imberg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara Imberg

Salut! Sara heter jag. För tillfället befinner jag mig i Aix-en-Provence i södra Frankrike. Går på IS ( international school- och ingenting annat! haha) där jag under ett halvår kommer plugga franska :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela