saraaix.blogg.se

Välkommen hit och följ mig under min tid i sköna Aix-en-Provence! :)

Hur fransmän parkerar

Publicerad 2016-06-01 18:59:06 i Aix, Allmänt, bilder,

Begreppet "parkera" har fått en helt annan innebörd för mig, under tiden här i Frankrike. Här spelar det ingen roll vart eller hur man parkerar... Ju knäppare desto bättre! (Inte konstigt att jag drömde om parkeringsböter inatt)


Varför inte tvärs över vägen????!

...mitt i rondellen?...

...eller mitt i ett övergångsställe?...

På ett träd?

"I utfarten på en rondell passar mig bra"
... Här kan man va; halvvägs ut på vägen, tvärs över trottoaren...

Ännu en bilist som insett vad ett övergångsställe egentligen är till för


" jag parkerar bara bilen mitt i rondellen medan jag tar lunchrast"... Bra idé? 

Nog med bilar. Jag summerar inlägget med en trevlig sista bild på; 

TADADADA- VÄRLDENS VACKRASTE TOMAT! (Ser ut som ett litet troll, så jag gav honom namnet Tomas... Fiffigt va??? :D )

Vi hörs! 



Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Katrina

Publicerad 2016-06-10 09:20:50

Ha ha ha ,oj vilka roliga bilder på parkeringar!!!!!!!!!!
Maria hälsar! " värre än Italien"
Kul att läsa din blogg!

Kram Mamma o Maria

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara Imberg

Salut! Sara heter jag. För tillfället befinner jag mig i Aix-en-Provence i södra Frankrike. Går på IS ( international school- och ingenting annat! haha) där jag under ett halvår kommer plugga franska :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela