saraaix.blogg.se

Välkommen hit och följ mig under min tid i sköna Aix-en-Provence! :)

Avignon

Publicerad 2016-05-20 21:25:37 i Resor, bilder,

Påvarnas stad skulle man kunna kalla den!

Imorse fick jag ett ryck och köpte en biljett till Avignon. Och det gjorde jag rätt i! Vilken stad alltså, det kändes som att gå runt i en av borgarna i "Age of Empires"... Eller nåt. 

Besökte bl.a. Le palais des Papes vilket var riktigt häftigt! Dock tog jag inte några häftiga bilder inne i "muséet", men där fanns prylar som kistor, brev, redskap, målningar på väggarna osv. Från typ 1300-talet! Fantastiskt coolt! :)

Pappa, jag tänkte på dig typ hela tiden, haha. Det flödade av kyrkohistoria ;) 

Njut av dagens bilder hörni! 









Stan bjöd på annat nice också :)







Som grädden på moset avslutar jag med en gammal målning på en av byggnaderna i stan (pappa, detta är till dig) 


Jag är heeeeelt färdig. Hej&hopp

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: ton père

Publicerad 2016-05-21 22:38:56

Kul att Du varit i Avignon! Den staden hade varit kul att se!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara Imberg

Salut! Sara heter jag. För tillfället befinner jag mig i Aix-en-Provence i södra Frankrike. Går på IS ( international school- och ingenting annat! haha) där jag under ett halvår kommer plugga franska :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela