saraaix.blogg.se

Välkommen hit och följ mig under min tid i sköna Aix-en-Provence! :)

En blåsig lördagspicknick

Publicerad 2016-05-08 14:50:27 i Allmänt, Marseille, bilder, vänner,

Jag tycker mer och mer om Marseille för varje gång jag besöker stan! Igår så åkte jag dit och träffade Abigaël. Vi stack till havet (de bor aaaasnära👌) och lunchade på några klippor och hade det riktigt "sympa" (som man säger här). Efteråt var hon tvungen att plugga, så jag spenderade eftermiddagen i stan och fönstershoppade. Blev bland annat förföljd av en läskig snubbe som ville bjuda mig på kaffe, lyssnade på en suuuupertrevlig gubbe som spelade gitarr på stan, köpte snuskigt billig frukt och letade en examensklänning (för snart är det äntligen min tur att "ta studenten")... Mission impossible.
 






















(Frågesport på franska :P)

Idag hängde Solène med mig till kyrkan. Kul! Efteråt gick vi ut på stan och käkade. Nu ska hon plugga (jag med) men jag ska sticka till henne senare ikväll och kommer sova över där 😄 

So long amigos!
Och grattis på födelsedagen mamma!!! ❤️

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara Imberg

Salut! Sara heter jag. För tillfället befinner jag mig i Aix-en-Provence i södra Frankrike. Går på IS ( international school- och ingenting annat! haha) där jag under ett halvår kommer plugga franska :)

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela